Philadelphia & Washington d.c. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Nadia Mark - WaarBenJij.nu Philadelphia & Washington d.c. - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Nadia Mark - WaarBenJij.nu

Philadelphia & Washington d.c.

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Nadia

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Philadelphia

's ochtends werden we wakker in King of Prussia, ten noordwesten van Philadelphia. De ochtend hebben we doorgebracht in Philadelphia zelf, om meer te weten te komen over het ontstaan van de Verenigde Staten.

Eerst zijn we naar de Liberty bell gegaan, een van de grote symbolen van de onafhankelijkheidsoorlog. Door intensief gebruik en wat gefaalde restauratiepogingen zit er nu een scheur in. Door de jaren heen is de bel symbool geworden voor vrijheid. Wel leuk om een keer gezien te hebben, maar valt een beetje in de categorie manneke pis. Niet ongelooflijk indrukwekkend dus, maar iets wat je gewoon gezien moet hebben zodat je er over mee kunt praten.

Daarna hebben we de independence hall bezocht, waar de onafhankelijkheidsverklaring en de grondwet zijn geschreven. Dit was een tour met gids en was erg leuk om mee te maken. De tour was heel interactief en het was leuk om een gids gepassioneerd over de historie van Amerika te horen vertellen. Er waren echt veel schoolkinderen en die wisten bijzonder veel feitjes op te lepelen over Benjamin Franklin en Thomas Jefferson.

De hele ochtend hebben we hier rond gehangen, met heerlijk zonnig weer en enorme ladingen schoolkinderen die in Amerika veel visueel les krijgen.

Daarna gingen we op pad naar Washington d.c. en hebben we vier staten aangedaan in één dag: Pennsylvania, Delaware, Maryland en Virginia. Washington d.c. maakt zelf geen deel uit van een staat.

Na een overheerlijke supergezonde burger bij de McDonald's, stond de avondtour door Washington d.c. nog op het programma. De stad staat bomvol monumenten en musea. We hebben tijdens de avondtour een hoop gezien: het Capitol, het Jefferson memorial, het Watergate complex en het Jfk memorial center.

Één van de mooiste en meest indrukwekkende monumenten was die van Martin Luther King. Het monument is een soort van hele grote steen in de vorm van een berg. Daar is een stuk uitgehakt waar MLK in te zien is, met op de zijkant de tekst: "Out of the mountain of despair, a stone of hope". Met daarachter een muur met veel van zijn bekende teksten.

Morgen Washington d.c. deel 2.

• 24 Mei 2016 - 07:16

Annemieke:

Wat een heerlijk nuchter en beeldend verslag! Fijn dat gezond eten voor het oprapen ligt