New York city, finally! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nadia Mark - WaarBenJij.nu New York city, finally! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nadia Mark - WaarBenJij.nu

New York city, finally!

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

02 Juni 2016 | Verenigde Staten, New York

Eindelijk in New York! De afgelopen dagen waren zo druk, dat we een beetje achter lopen met het reisblog. Hier de samenvatting :
Zondag extra vroeg vertrokken van Boston naar NY. Met de bus reden we door de Bronx, wat het stereotype achterbuurt lijkt te bevestigen.
Eerste stop was het Highline Park, een voormalige spoorlijn omgedoopt tot een park. Vervolgens gingen we lunchen bij Chesea Market, een gezellige overdekte markt.
De bus reed verder door Hell's Kitchen, een wijk bekend uit de Marvel comics. Ik wist niet dat die echt bestaat!
Bij Trump Tower maakten we een pitstop, wel grappig dat je daar zomaar naar binnen kan.
De volgende stop van de tour was bij het 9-11 Monument. Op de plek van de voormalige Two Towers hebben ze twee enorme fonteinen gemaakt, waar de namen van alle slachtoffers in gegraveerd zijn. Ook is er de Survivor Tree: een boom die enkele straten verderop werd gevonden, maar na herplanting nog steeds leeft. Erg indrukwekkend!
Ons hotel van Holiday Inn ligt op 57th stelt, maar 10 minuten lopen naar Central Park.
's Avonds gaan we naar het Empire State Building, waar we over de tocht naar boven zo'n anderhalf uur doen. Overal staan rijen naar de volgende lift, het lijkt de Efteling wel! Maar het uitzicht en de foto's waren het zeker waard.

Maandag hebben we een vrije dag. We nemen de Staten Island Ferry, waarbij we Lady Liberty vanaf een afstandje kunnen zien liggen. Gelukkig zijn we er niet 'op' geweest ; wat een drommen toeristen en super lange rijen!

Vanwege Memorial Day zijn er overal veteranen te zien. Met een man maken we een praatje : hij vertelt over zijn vriend, toen 20 jaar, die is omgekomen in Vietnam. Hij ging zelf een lichting later en heeft de oorlog overleefd. Op het Memorial staan vrijwel alleen maar namen van jongens tussen 17 en 21 jaar, een enkele van 15 of 30+ echt bizar.
We hebben de wandeling naar de Brooklyn Bridge nogal onderschat en daar aangekomen blijkt het zo negatief druk en ook wordt de brug verbouwd, wat ten koste gaat van het fotomoment.

Die avond komen we langs Times Square met de vele verlichte reclameborden lijkt het wel dag, zo licht is het. Ook gaan we nog even langs Grand Central Station, het enorme treinstation.

Dinsdag is de laatste dag van Jasper. We nemen de ochtend om door Central Park te lopen, maar dat is zo groot dat we nog niet eens tot de helft komen! Het park is afgeladen met toeristen en op elke hoek wordt je aangevallen door een fietsverhuurder, wat niet helemaal overeenkomt met het beeld wat ik ervan had...

De andere twee dagen hebben we voornamelijk besteed aan shoppen (kijken, kijken, niet kopen) bij comic- en gameshops. Met als hoogtepunt Nintendo World :)
Heel West Manhattan afgelopen en ook het Friends appartement gezien!
Nu moeten we helaas afscheid nemen van deze wereldstad en wachten op de shuttle naar het vliegtuig..
Het was een super collectie vakantie waar we veel mooie en leuke dingen hebben gezien.
Nu terug naar het land van de regen en de boterhammen met pindakaas!

• 02 Juni 2016 - 19:55

Erica En Kees:

We hebben erg genoten van jullie reisverslagen!
    Veel dingen waren herkenbaar voor ons.
    Wij kregen er ook weer zin in.
    Fijn dat jullie zo veel gezien en gedaan hebben.
    En dat wij konden meegenieten met jullie.

• 02 Juni 2016 - 22:38

Anita:

Superleuke reisverslagen! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben(gehad).
    Goede reis terug.