1000 islands & Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Nadia Mark - WaarBenJij.nu 1000 islands & Ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Nadia Mark - WaarBenJij.nu

1000 islands & Ottawa

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Nadia

24 Mei 2016 | Canada, Ottawa

Vandaag moesten we helaas het geweldige Toronto achter ons laten, en gingen we op weg naar de 1000 islands national park.

Dit is een plek op de Saint Lawrence rivier, met heel veel eilandjes waar voor een groot deel huizen en luxe villa's op gebouwd zijn. Het is een prachtig stuk natuur, met in werkelijkheid niet duizend, maar meer dan 1800 eilanden van verschillende grootte. We hebben hier een boottocht over gemaakt, waarbij we ook even in Amerikaanse wateren hebben gevaren. We zijn niet aan wal gegaan, dus een paspoort was niet nodig.

Vervolgens zijn we doorgereisd naar Ottawa, de hoofdstad van Canada. Gek genoeg is dat een heel rustige stad waar niet bijzonder veel te doen is. Dit in tegenstelling tot het zeer levendige Toronto.

Morgen gaan we richting Montreal, het Franstalige deel van Canada.

• 26 Mei 2016 - 08:20

Anneke Sardha:

Klinkt leuk! Geniet ervan!

• 26 Mei 2016 - 11:41

Diane:

Ah, 1000 islands bij Kingston.
    Ook het super mooie kasteel gezien met de ramen als hartjes?
    Verdrietig verhaal - de man had deze laten bouwen maar zijn vrouw was overleden voordat de bouw af was.
    Nog de amerikaanse grens via Kingston overgestoken?
    Wij hebben daar visum problemen gehad, haha...

Jullie doen echt een groot deel van de reis hetzelfde, leuk! Ook wij zijn toen via Kingston, Ottawa en Montreal gereisd. Herinneringen :)

Geniet ervan en veel foto's maken hè!

• 26 Mei 2016 - 14:49

Esmé:

vergeet je m'n cadeautje niet?