Topdag! Niagara Falls en Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Nadia Mark - WaarBenJij.nu Topdag! Niagara Falls en Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Nadia Mark - WaarBenJij.nu

Topdag! Niagara Falls en Canada

Door: Nadia

Blijf op de hoogte en volg Nadia

23 Mei 2016 | Canada, Toronto

Vandaag eerst een korte pitstop om de bus te laten tanken, en onderwijl genieten van wat typische Amerikaanse versnaperingen: peanut M&M's en beef jerky.
Na een ritje van ruim twee uur komen we aan de Amerikaanse kant van de Niagara Falls, een van de hoogtepunten van de reis. Aanrader : boottour Maid of the mist. Doet haar naam eer aan, maar Maid of rain was wellicht toepasselijker geweest...
Gelukkig kregen we een mooie blauwe regenponcho kado. Ook hebben we gelukkig erg warm en zonnig weer.
Wat een belevenis om zo dichtbij de watervallen te komen! En er zo letterlijk mee in contact te staan.
Een brug verder, aan de overkant ligt Ontario, Canada!
Na enkele minuten met de bus en even met het paspoort zwaaien zijn we in Canada! Op naar Toronto.

Vandaag blijkt het Victoria Day te zijn, een nationale feestdag waarop iedereen hier vrij is. Het is daarom overal lekker druk. Toronto is een levendige stad waar veel te doen is. We krijgen een uurtje vrije tijd om door de stad te lopen en komen terecht op de 'boulevard' bij Lake Erie. Kinderen kunnen waterfietsen in een zwembadje waar ook de honden kiezen voor verkoeling. Aan het meer (tikkie groter dan het IJsselmeer, je ziet de overkant niet) zijn veel watersporters.

Je kan hier ook met je US dollars betalen, maar je krijgt het wisselgeld wel in Canadese dollars. Makkelijk maar minder gunstig vanwege de wisselkoers.

Daarna gaan we de CN tower in. We komen op een hoogte van 360 meter, wat een prachtig uitzicht over de stad geeft. Je kan daar ook op een glasplaat staan waar je recht naar beneden kan kijken. Jasper wil eerst niet maar besluit voordat we in de lift stappen toch nog even een stapje te wagen..
Naar beneden kost even wat meer tijd, omdat blijkt dat we bij de verkeerde lift staan....

's Avonds mogen we loslopen in het Centrum. Na wat wikken en wegen komen we bij een leuk restaurantje met een zeer vriendelijke bediening. Voor de mannen is er vlees en bier dus dat is al gauw goed.
Plaats aan het raam geeft gelegenheid om leuk 'mensen te kijken'. Het volk wat hier loopt is zeer gevarieerd in komaf en uiterlijk. En al die mensen door elkaar gaan erg vreedzaam met elkaar om.
Sowieso is alles hier een mengelmoes : ook de gebouwen (oud, nieuw, hoog, laag) en de Starbucks ontbijt box van Mark (boterham peanut butter & jelly; appel, wortel, kaasje en chocolade rozijnen).
Al met al een sfeervolle stad om wellicht nog eens terug te keren.

• 25 Mei 2016 - 10:43

Diane:

Super leuk. Brengt herinneringen naar boven :)

Ik ben zelf meerdere keren bij de Niagra Falls geweest en inderdaad ook de Maid of the Mist tour gedaan in de boot :)
    Nogsteeds kan ik het geluid herinneren van de Niagra Falls - enorm indrukwekkend!

Toen ik 19 was heb ik 3 maanden gelogeerd bij mijn oom en tante in Ontario canada. Mooie omgeving.

Daarna ben ik nog een keer met mijn vader en zus een maand gaan toeren door Canada en Amerika, ook naar Washinton DC geweest.
    Ook toen hebben bij bij Lake Erie een hotel gepakt - alleen was het toen tornadoseizoen en hebben wij ook echt wel een keer moeten schuilen in een hotel :)

Geniet ervan! En erg leuk als jullie daarna de foto's laten zien!

• 25 Mei 2016 - 10:47

Diane:

Wat je écht niet moet vergeten is Timbits halen bij Tim Hortons!
    haha...
    (je wordt er alleen niet slanker van, is een donutshop die te vinden is bij bijna elk benzinestation in Canada, super lekker!)

• 25 Mei 2016 - 12:50

Nadia & Mark:

Wat leuk dat je precies hier bent geweest! Dan kunnen we bij terugkomst foto's en ervaringen uitwisselen. Inderdaad een super mooie omgeving in Canada.
    Tim H. al gespot maar nog niet bezocht. Goede tip!

• 25 Mei 2016 - 20:41

Kirsten:

Prachtig zelf, die Niagra Falls!! Moet zo indrukwekkend zijn om daar te staan.

• 26 Mei 2016 - 14:53

Esmé:

maar Jasper heeft het toch al eens eerder gedaan??